Pagina's

dinsdag 22 februari 2011

Cake en koek

Het is vakantie hier in de regio, dat betekend dat je overdag gezellig wat moet ondernemen met de kids. Gisteren zijn we naar de bieb geweest wat ze heel erg leuk vinden. Hier hebben ze een hele grote kinderafdeling waar ze ook spelletjes kunnen spelen, hangen in een soor kussenhoek, en er staat een hele grote auto waar je ook lekker in de kussens kan hangen. Daar moet ik Eef altijd uit trekken als ik weer wil gaan. Met het boeken uitkiezen had Mike dit keer ook een kookboek gekozen.
Vanavond gingen we koffie drinken bij mijn broer die jarig is (ook mijn zus is jarig, maar daar waren we zondag al een feestje wezen vieren), en de kinders vonden dat we cake mee moesten nemen. Ja die cakejes op de voorpagina, die moesten gemaakt worden.
Mike las de ingrediƫnten en woog ze af, Eef stopte alles in de kom, en mama mocht roeren, want dat was eigenlijk wel zwaar werk ;-)

Daarna de cakejes geglazuurd en konden de smarties, hageltjes en schrijfstiften op tafel. Zo waren ze druk bezig om de cakejes te versieren.


Ondertussen stond er een klein mannetje te loeren of hij niet misschien een graantje mee kon pikken:

Dit waren de cakejes van Mike:

Dit waren de cakejes van Eef (en eentje van mama):

Omdat de oven toch al draaide en de koektrommel leeg was heb ik een koekjesrecept uit het boek gemaakt, met banaan, chocola en rozijntjes. Erg lekker zijn ze.

In de vriezer had ik nog wat koekjesdeeg liggen (zelfgemaakte), en die ook maar meteen gebakken

De koektrommel is weer gevuld, de cakejes zijn uitgedeeld, en de kinders hebben een leuke middag gehad. Drie vliegen in 1 klap.

Het boek is trouwens erg leuk, alles staat met foto's beschreven en stap voor stap uitgelegd. Ideaal voor kids die al kunnen lezen.


Geen opmerkingen: