Pagina's

zondag 13 februari 2011

Voor de grap...

...pimpte ik een lampekap. Vorig jaar heb ik een autorokje gemaakt voor mijn pleegdochter. Als ze hem aan heeft vraagt opa elke keer weer of ze haar lampekap weer aan heeft. Dus voor opa een originele-lampekap-van-Bri!
De lampekap was oorspronkelijk wit, ik heb hem ingesmeerd met boekbinderslijm en beplakt met de kaart van Frankrijk, aangezien opa frankofiel is :)

De randjes zijn biaisband, eerst erop geplakt, en daarna nog eens boekbinderslijm eroverheen gesmeerd zodat het fijn gaat glanzen. Opa en oma zijn binnenkort ook nog eens 40 jaar getrouwd, voor hun maakte ik dit kaartje:

De roosjes en de hartenkraal heb ik gekregen van Nancy met een swap. Door de kraal heb ik een scoubidoe-draadje geregen, met een knoopje eronder zodat hij niet naar beneden zakt.

We hadden vandaag ook nog een verjaardag van mijn vriendinnetje en haar man. Ze vierden het samen. Ik had nog drie houten plantenbakjes liggen. Eef en Mike hebben er samen ook eentje beschilderd met plakaatverf

In de mandjes heb ik marsmallows gedaan. Wel even in een plastic zakje, omdat de kinders erg royaal waren met verf smeren :)

Voor vriendin die net is begonnen met scrappen heb ik het bakje geverfd met acrylverf, en daarna gestempeld met cupcakes:

Uit Laurens zijn potjesperiode heb ik een zooi lege olvaritpotjes bewaard. Deze heb ik versierd, lintje erom, en gevuld met roze knoopjes, lintjes en bloemetjes:


Het mandje aangevuld met een pakje kaarten, twee lapjes vilt, een ronde-hoeken-pons en de cupcake-stempeltjes die ik ook gebruikt heb op het mandje:

Daarna alles ingepakt in cellofaan, een kadolabel erop en dan krijg je dit gezellige trio:


Heeft vriendinnetje meteen drie leuke opbergbakjes voor al haar nieuwe te verzamelen scrapspulletjes!

1 opmerking:

creathea zei

Oh wat ontzettend leuk en origineel!! Vooral de lampenkap, errug leuk geworden. Daar is opa vast heel blij mee :-)
Groetjes, Thea