Pagina's

maandag 30 juni 2014

Leeskussen

Evelien had afgelopen zaterdag een feestje. Dit meisje wilde graag een boek hebben, en onder het motto iets zelf gekocht en iets zelfgemaakt maakte ik voor haar een leeskussen. Hij stond al een tijdje op het lijstje om te maken, en nu was daar de perfecte gelegenheid voor.
 
De binnenkussen is 45 x 45 cm, en daar maakte ik een omtrek omheen van 45 x 45 zodat het kussen lekker bol staat. In de zakjes had ik het boek van haar wensen gestopt, en haar naam staat op het kussen. Met het handvat kan het kussen ook mee uit logeren of op vakantie.\
De paspel langs de zijkanten heb ik weer zelfgemaakt.
De letters schrijf ik met watervaste stift op de flockfolie en daarna knip ik ze uit. Bovenaan de vakjes heb ik een driehoekje gestikt om het vakje steviger te maken.
 
 

De achterkant bestaat uit twee delen, zodat je een zogenaamde envelopsluiting hebt. Binnenkussen lekker opschudden en erin doen, en klaar ben je met een heerlijk lui cadeau. Lezen moet gestimuleerd worden, en dat kan niet beter met een fijn kussen.
 

Geen opmerkingen: